معرفی مختصر از پاکستان

پاکستان، کشوری در جنوب آسیا، با نام رسمی جمهوری اسلامی پاکستان است. این کشور از جنوب به دریای عمان و اقیانوس هند، از غرب با ایران، از شمال با افغانستان، از شرق با هندوستان، و از شمال شرق با چین هم‌مرز است. پایتخت آن اسلام‌آباد نام دارد، و بزرگ‌ترین شهر آن کراچی است.

پاکستان دارای تاریخی غنی و مناظر طبیعی زیبا است. این کشور هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از آثار تاریخی و قدیمی آن می‌توان به تمدن دره سند اشاره کرد. همچنین، پاکستان دارای صنایع مختلفی از جمله صنایع نساجی، پوست، غذایی و الکترونیکی است.

برخی از جاذبه‌ها

باغ جهانی شالیمار

«قطعا دیدن باغ های شالیمار جزو خاص ترین برنامه هایی است که هر گردشگری در تور پاکستان می‌تواند آن را تجربه کند و یکی از شاهکارهای معماری دوران امپراتوری مغول در شهر لاهور است.  پیش از هر چیز خوب است بگوییم که معمار مجموعه باغ های شالیمار یک معمار معروف ایرانی به نام ملا علاءالملک تونی است، که این باغ زیبا در سال ۱۶۴۱ میلادی به دستور شاه جهان، امپراتور گورکانی، ساخته شده است و  جزو آثار ثبت شده در سازمان یونسکو میباشد.»

مسجد وزیرخان (مسجد طلایی)

 « این مسجد یکی از پر تزئینات‌ترین مساجد امپراتوری گورکانی است. مسجد وزیرخان برای کاشی‌کاری‌های پیچیده¬ی آن و همچنین نقاشی‌های دیواری به سبک گورکانی در فضاهای داخلی آن شهره است.  ساخت مسجد تحت سلطنت امپراتور مغول، شاه‌جهان در سال 1634 یا 1635 آغاز شد و تقریباً در مدت هفت سال به پایان رسیدو به سبک معماری مغولی با چهار مناره و به دست هنرمندان ایرانی ساخته شده است.منطقه‌ای که مسجد در آن واقع شده است نیز یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط در لاهور است. مسجد وزیرخان در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار دارد»

قلعه شاهی

 « یا قلعه بزرگ لاهور نام ارگی در لاهور پاکستان است که نمادی از تاریخ باشکوه و پرعظمت این کشور را نشان می‌دهد. این قلعه در سال 1025 میلادی ساخته شد و در سال 1981میلادی در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسید.

مسجد پادشاهی

  یکی از بناهای تاریخی پاکستان است که در سال ۱۶۷۳ میلادی توسط “اورنگ زیب عالم‌گیر” یکی از شاهان مغول در شهر لاهور بنا نهاده شد. حسن و زیبایی این مسجد تاریخی دیدنی و ستودنی است و یکی از آثار تاریخی ماندگار در شبه قاره هند است. مسجد پادشاهی، چهارمین مسجد بزرگ جهان محسوب می‌شود که گنجایش پذیرش ۶۰ هزار نفر را دارا است.

آرامگاه جهانگیر شاه

 یک مقبره متعلق به جهانگیر، امپراتور گورکانی، ساخته شده‌است. این مقبره در باغ تفریحی نور جهان، باغ دلگشا واقع شده‌است. این مقبره برای امپراتور جهانگیر که از سال ۱۶۰۵ تا ۱۶۲۷ میلادی بر امپراتوری گورکانیان هند حکومت می‌کرد ساخته شد.

ساحل کلیفتون

 ساحل کلیفتون، معروف به منظره دریا، مرکز فعالیت‌های تفریحی و غذاخوری‌های معروف است. ساحل کلیفتون، میزبان رویداد‌های مختلفی در طول سال است. ساکنان شهر که به ساحل، یکی از سرزنده‌ترین نقاط شهر می‌آیند، با سوار شدن به اسب‌ها و شتر‌های تزئین شده رنگارنگ از آب و هوا لذت می‌برند. و تماشای غروب دریای عرب در ساحل کلیفتون از تجربه های خاص و فراموش نشدنی می¬باشد.